nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Ishtar Touailat

Hon utsågs till Framtidens kvinnliga ledare

Framtiden kvinnliga ledare 2018, som koras av chefsorganisationen Ledarna, blev Ishtar Touailat, innovationschef, Tieto datadrivna affärer Sverige.

– Det svenska samhället behöver nya chefer med en modern ledarstil. Vi ser i Ishtar Touailat en lyhörd, värdedriven och modig person med en oskattbar förmåga att såväl driva innovation som att se sina medarbetare. Ett sant ledarskap för framtiden, kommenterar Ledarnas ordförande Annika Elias.

Juryns motivering

”Ishtar Touailat kan inte placeras i ett vanligt organisationsschema. Både inom ramen för Tieto och utanför far hon fram som en virvelvind och när vi andra gnuggat dammet ur ögonen har gamla sanningar slutat gälla och världen framstår i en helt annan dager. Hon har tagit makten över kaoset som en gång påtvingades henne och gjort den till sin superkraft. Orädd och med en tydlig kompass för ett inkluderande ledarskap skapar hon sammanhang där nya lösningar på gamla problem kan odlas. Detta gör Ishtar Touailat, innovationschef Tieto, till nummer 1 bland Framtidens kvinnliga ledare 2018.”

– Jag tror att framtidens ledarskap måste vara innovativt, inkluderande och framsynt för att kunna tackla utmaningar och skapa förändring, dessutom ger jag många chansen att se en ledare de aldrig sett förut men kan identifiera sig med –  därför känner jag mig hedrad över titeln Framtidens kvinnliga ledare 2018, säger Ishtar Touailat.

Tvåa kom Jenny Hermanson, vd, Nordics, Spotify och trea blev Alexandra Strömberg, director, Service Center Europe, Klarna AB

Taggar:

Fler nyheter

Tre tips för att klä dig professionellt

Vid en inspirationsföreläsning som anordnades av Yrkeshögskolan Grit Academy delade Jenny Åberg från Proper Style med sig av sina erfarenheter om hur man klär sig i affärssammanhang. Hon menar att det egentligen inte behövs en stor garderob för att klä sig professionellt.

Världens 25 bästa företag

Etta på världsrankingen över de organisationer som lyckats bäst med att vara ett "Great Place to Work" blev tre företag från USA. Etta kom Salesforce, tvåa blev Hilton och trea Mars.

Kunskap viktigt för dagens vd:ar

Hur har vd-rollen förändrats de senaste 45 åren? Detta ämne har två studenter vid Högskolan Skövde gjort en djupdykning i. Deras slutsats är att kunskapsrollen är något som man inte talade om då men som dagens vd:ar lägger stor vikt vid.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här