nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Hon blev Årets Ledare inom telekombranschen

På Telekomgalan i Stockholm utsågs den 14 februari Ulrika Steg, affärsområdeschef för Channels på Telenor, till Årets ledare inom telekombranschen.

Ulrika Steg

Motivering

”Starka ledare som kan motivera sina medarbetare att ge det där extra behövs för att lyfta både organisationen och individen.

I år går priset till en ledare som med sin ledarstil får med sig sina medarbetare och får dem att lyfta sig och hela organisationen till nya branschledande nivåer.

Med ett starkt kundfokus har vår pristagare tagit sig an och lyckats förändra en av de största och tuffaste frågorna, kundnöjdheten, och lyckats med stora förbättringar såväl för sitt bolag som för branschen.”

Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Etiketter:,

Fler nyheter

Konsten att hantera nödvändiga konflikter

Konflikter är något som är nödvändigt och ett naturligt tillstånd för att en verksamhet ska utvecklas. Konsten är att hantera kraften i dem på rätt sätt och ha kontroll innan konflikten tar över och blir skadlig. Det menar konfliktexpert Tamara Maskovic på Medlingscentrum.

5 tips för att minska generationsgapet

Många företag gör en miss i sitt mångfaldsarbete genom att glömma bort åldern. Men när andelen äldre och yngre nu ökar i samhället ställer det allt högre krav på företagen att få generationerna att arbeta effektivt tillsammans. Molntjänstföretaget Citrix ger därför fem tips på hur det kan göras.

Hur betalar man för engagemang?

Krönika

Hur viktig är lönen för att motivera medarbetare? Vad är egentligen belöningarna för arbete? Dessa frågor har studerats i många år runtomkring i världen. I den spännande nya svenska boken ”Lön och motivation” (Liber förlag), av löneexperterna AnnCharlotte Bretan och Johan Tesslin, utvidgas begreppet belöning till att handla om ledares investeringar av pengar, tid och […]

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här