nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Bli bättre på att övertyga, beröra och inspirera

Förmågan att framföra sitt budskap på ett effektivt och engagerande sätt är något som alla chefer har nytta av att utveckla. Nu finns en ny bok i ämnet som ger insikt i både de retoriska grundverktygen och förmågan att få till ett bra framförande.

Vad innebär det att vara en god talare i dag? Den klassiska retoriken är fortfarande viktig – den ger oss grunderna i hur man bygger upp ett anförande som berör. Samtidigt utelämnar den hur man får till ett bra framträdande, en förmåga som har blivit allt viktigare att bemästra.

I Den personliga retoriken får läsaren lära känna de viktiga grundverktygen från den klassiska retoriken men lika stor tyngdvikt läggs på hur du kan bli personligare och ta mer plats i dina framträdanden – så att du kan inspirera och beröra din publik.

Boken är skriven av Heléne Hedqvist som är retorikcoach och grundare av Retorikstudion och är utgiven på Ekerlids förlag.

Taggar:,

Fler nyheter

Alla chefer är inte psykopater

Du hör ett tal om Fidel Castros förträfflighet. Samtidigt får du höra att talaren blivit ombedd att argumentera för denna hållning. Tror du talaren uppskattar Castro? Troligen gör du det. I experiment som gjorts på just det här sättet visar det sig människor tror att talaren tycker så här om Castro – man skiljer inte […]

Förvalta kunderna och nå framgång

Lönsamhet är nära kopplat till förmågan att behålla kunder över tid. Men det är de lönsamma kunderna och kunder med potential ni behöver. Så ta reda på vilka som är era bästa kunder och att sedan se till att ta hand om dem.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här