nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Bli bättre på att övertyga, beröra och inspirera

Förmågan att framföra sitt budskap på ett effektivt och engagerande sätt är något som alla chefer har nytta av att utveckla. Nu finns en ny bok i ämnet som ger insikt i både de retoriska grundverktygen och förmågan att få till ett bra framförande.

Vad innebär det att vara en god talare i dag? Den klassiska retoriken är fortfarande viktig – den ger oss grunderna i hur man bygger upp ett anförande som berör. Samtidigt utelämnar den hur man får till ett bra framträdande, en förmåga som har blivit allt viktigare att bemästra.

I Den personliga retoriken får läsaren lära känna de viktiga grundverktygen från den klassiska retoriken men lika stor tyngdvikt läggs på hur du kan bli personligare och ta mer plats i dina framträdanden – så att du kan inspirera och beröra din publik.

Boken är skriven av Heléne Hedqvist som är retorikcoach och grundare av Retorikstudion och är utgiven på Ekerlids förlag.

Taggar:,

Fler nyheter

Slarv med säkerheten för USB-enheter

Det är dåligt ställt med svenskarnas vanor för att skydda sina USB-enheter visar en undersökning beställd av it-företaget Kingston Digital. Hälften av alla yrkesverksamma har inga säkerhetsåtgärder för att skydda dessa – något som kan stå företag dyrt.

Ny bok om Management Innovation

Managementkonsulten Knut Fahlén är aktuell med den nya boken ”Dynamic Management Strategy”. I den lyfter han upp hur företag kan bli mer agila och bättre anpassade till dagens snabbrörliga verklighet. 

Sälja företaget och säkra framtiden

Krönika

Att släppa taget om sitt företag – sin egen baby – är allt annat än lätt. Det är oundvikligt att man som ägare förr eller senare ställs inför frågan: Vem ska ta över rodret när jag inte längre vill vara vd? Och hur ska det gå till?

Prisad för sitt starka ledarskap

Kristina Fransson, Orkla Foods Sverige, har fått priset Årets Supply Chain Professional som delas ut av Silf och Accenture till den supply chain- eller inköpschef som åstadkommit framstående mätbara resultat av förändringsarbeten som väsentlig påverkat företagets resultat.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här